Enjoy a Classical Concert in Jimena

SPRING CONCERT IN JIMENA
On Saturday, 7 May, there will be a concert of classical music given by the two Jimena Orchestras, the Coda Chamber Orchestra and the Children’s Orchestra. The programme will include the Guitar Concerto by Vivaldi, the Sinfonia in G by Albinoni, and a Suite of dances by Locke. The Children’s Orchestra will play a Concertino in the style of Vivaldi, and Tunes from Shakespeare’s England.
Both orchestras are directed by David Higginbottom, who teaches at the Municipal Music School in Jimena, and the guitar soloist is Ignacio Abalos, professor of guitar at the Conservatory of La Línea.
The concert will be held in the Convento in Estación de Jimena, and will begin at 7 pm.

CONCIERTO DE PRIMAVERA EN JIMENA
En sábado, día 7 de mayo, habrá un concierto de música clásica por parte de las dos orquestas de Jimena de la Frontera, la Orquesta de Cámara de Coda y la Orquesta de Niños. El programa incluirá el Concierto para guitarra y cuerdas de Vivaldi, la Sinfonia en Sol mayor de Albinoni, y la Suite de danzas de Locke. La Orquesta de Niños tocará un Concertino en el estilo de Vivaldi, y Melodías desde la Inglaterra de Shakespeare.
El director de ambas orquestas es David Higginbottom, que enseña en la Escuela Municipal de Música de Jimena, y el solista de guitarra es Ignacio Ábalos, profesor de guitarra en el Conservatorio Profesional de Música “Muñoz Molleda” de La Línea de la Concepción, Cádiz.
El concierto tendrá lugar en el Convento de Estación de Jimena, Cádiz, y empezará a las 7 de la tarde.